دستگاه ایلایت چیست و چه ویژگیهایی دارد؟

آر اف فرکشنال سوزنی اسکارلت
آر اِف فرکشِنال سوزنی چیست؟
۱۵ دی ۱۳۹۵
مزوتراپی مو
مزوتراپی مو چیست و چه تاثیراتی دارد؟
۱۷ دی ۱۳۹۵

دستگاه ایلایت چیست و چه ویژگیهایی دارد؟

دستگاه ایلایت

دستگاه ایلایت

دستگاه ایلایت (E-light) چیست؟

نسل بسیار پیشرفته تر دستگاه های نوری آی پی ال (IPL) که با تکنولوژی های دیگر تکمیل شده است، تحت عنوان ایلایت (E-light) در سراسر دنیا در حال گسترش می باشد.

دستگاه ایلایت از ترکیب سیستم نوری آی پی ال پیشرفته به همراه سیستم رادیو فریکوئِنسی برای از بین بردن موهای زائد بدن کمک می گیرد.

هنگام تابش نورهای فشرده قوی به سطح پوست و رسیدن آن به به ریشه موها جهت گرم کردن و سوزاندن فولیکول مو، همیشه این احساس خطر وجود دارد که گرمای تولید شده در سطح پوست موجب ایجاد سوختگی بشود. از طرفی اگر میزان سطح انرژی توسط نور فشرده شده به حد کافی نباشد امکان نتیجه گیری بسیار کم می شود. برای حل این مسئله از چندین تکنولوژی منحصر به فرد در این دستگاه استفاده شده است که باعث شده این دستگاه جز بهترین دستگاه های دنیا با کمترین خطرات (نزدیک به صفر) مورد استقبال بسیار زیاد قرار گیرد.

۱- استفاده از لامپ های زئون تولید شده توسط شرکت زیمنس آلمان؛ این محصول دارای بالاترین کیفیت در سطح دنیا می باشد و تفاوت کیفیت لامپ های تولید شده در شرکت زیمنس با سایر شرکت ها قابل توجه است.

۲- استفاده از سیستم هوشمند سرما ساز بسیار قوی جهت خنک کردن سطح پوست؛ نکته مهم در تولید سیستم های سرماساز این است که بتوانند در مداومت کاری بالا همچنان سرمای لازم را در سر هندپیس ایجاد کنند.

۳- سیستم همراهی رادیوفریکوئنسی همراه با تابش نور فشرده به سطح پوست باعث می شود گرمای عمقی در سطح ۴ الی ۵ میلی متری پوست ایجاد کند. این امواج هیچگونه ضرری برای بدن ندارند و جزء امواج رادیویی هستند. خاصیت بسیار عالی و ارزنده این تکنولوژی این است که بدون ایجاد حالت سوختگی در سطح پوست، امواج رادیوفریکوئنسی توسط ساقه مو جذب شده و باعث ایجاد گرمای مضاعف فقط در ساقه مو می شود و از آنجایی که هدف اصلی از تابش نور فشرده به پوست رساندن گرما به ساقه مو است، سیستم آر اف باعث می شود که اثرات گرمایی در ساقه مو چندین برابر شود و این عامل باعث ایجاد انقلابی عظیم در تولید دستگاههای از بین برنده موهای زائد است.

استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد

در این سیستم منحصر به فرد و اختصاصی، بسته نوری با توان مشخص به بسته های کوچکتر تقسیم می شود و با فاصله های زمانی میلی ثانیه به سمت پوست تابانده می شود. با ذکر یک مثال این تکنولوژی را به شما شرح می دهیم: فرض کنید می خواهید یک عدد میخ فولادی به طول یک سانتی متر را در یک دیوار با ضربه چکش وارد کنید و مثلا برای وارد کردن این میخ نیاز است حدود ۳۰ ژول انرژی صرف کنید. اگر تمام این نیرو را در یک ضربه جمع کنید و به میخ ضربه بزنید تکان و لرزه وارد شده به دیوار زیاد است و احتمال دارد تکه ای از گچ دیوار کنده بشود و حتی احتمال دارد میخ بطور کامل و معادل ۱ سانتی متر وارد دیوار نشود اما اگر شما نیرو را به سه قسمت تقسیم کنید و طی هر ضربه معادل ۱۰ ژول انرژی را به دیوار وارد کنید به راحتی میخ وارد دیوار میشود و میزان تکان و لرزه روی دیوار خیلی کمتر میشود و احتمال آسیب های دیگر کمتر می شود. تطابق این مثال با عملکرد این دستگاه روی بدن هم به این صورت است که مثلا به مدت یک میلی ثانیه، ۳۰ درصد انرژی تابیده می شود و به مدت ۳۰ میلی ثانیه وقفه داریم. در این حالت چون انرژی نوری توسط فولیکول مو و پوست جذب شده، هر دو بافت گرم شده است اما در زمان وقفه استراحت چون سیستم سرمایشی روی پوست است، درجه حرارت سطح پوست سریع کم می شود ولی هنوز ریشه مو گرم است. پس تابش دوم نور انجام می شود. مدت تابش ۲ میلی ثانیه است و بعد به مدت ۴۰ میلی ثانیه استراحت داریم که مجددا گرمای ایجاد شده در پوست و ساقه مو بالا می رود اما چون از قبل ساقه مو گرمای ناشی از تابش اول را در خود ذخیره داشته است افزایش درجه حرارت بیشتری را داریم ولی در مدت استراحت باعث می شود بوسیله سیستم سرما ساز سطح پوست خنک بشود. در مرحله سوم مجددا به مدت ۳ میلی ثانیه تابش نور داریم و مجددا استراحت داریم که در این حالت انرژی نهایی مورد نیاز به ساقه مو رسانده می شود و بطور کامل سوزانده می شود ولی سطح پوست خنک است. به همین دلیل احساس سوزش و درد و حالت سوختگی نداریم. این ترکیب هوشمندانه فقط قابل برنامه ریزی و اجرا در این دستگاه است. پس از پایان دوره استراحت، تابش انرژی رادیوفریکوئنسی به سمت سطح زیرین پوست شروع می شود و چون این گرما توسط ساقه مو بطور کامل جذب می شود این فرمول باعث نتیجه گیری صد در صد در مورد سوختن فولیکول مو می شود.

تماس با ما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =