آر اِف فرکشِنال سوزنی چیست؟

پی آر پی
پی آر پی چیست؟
۵ دی ۱۳۹۵
دستگاه ایلایت
دستگاه ایلایت چیست و چه ویژگیهایی دارد؟
۱۶ دی ۱۳۹۵

آر اِف فرکشِنال سوزنی چیست؟

آر اف فرکشنال سوزنی اسکارلت

آر اف فرکشنال سوزنی اسکارلت

آر اِف فرکشِنال سوزنی اسکارلت

دستگاه آر اِف فرکشِنال سوزنی اسکارلت برای از بین بردن اسکار آکنه طراحی و ساخته شده است. آر اِف فرکشنال سوزنی در سفت کردن پوست به روش غیرجراحی فوق العاده عمل می کند. این دستگاه، امواج رادیوفریکوئنسی را برای بهبود و درمان اسکارهای آکنه، پوست های افتاده، چین و چروک ها و منافذ بزرگ مستقیما به دِرمیس یا همان لایه میانی پوست هدایت می کند. در برخی از افراد، این دستگاه می تواند چین های اطراف بینی و دهان (خطوط خنده) و گوشه های افتاده دهان را تا حد چشمگیری کاهش داده و لیفت ابروها و سفت شدن پلک ها (کاهش افتادگی پلک ها) را به دنبال داشته باشد.

این روش درمان، ایمن و بدون درد بوده و نیاز به استراحت کمتری دارد. به همین دلیل است که در بین بیماران با هر نوع پوستی از محبوبیت برخوردار است. ظرف چند روز می توان تاثیر درمان را روی پوست مشاهده کرد و سفت شدن پوست طی ۲ تا ۶ ماه چشمگیرتر و قابل توجه تر خواهد بود.

زمان درمان و پس از آن

مدتِ درمان ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی صورت و در دیگر نقاط بدن کمی بیشتر به طول می انجامد. برای آرامش و راحتی هر چه بیشتر بیمار، بی حسی موضعی انجام می شود. هَندپیسِ دستگاه، سوزن های بسیار ریزی را بدون هیچ دردی وارد پوست می کند. عمقِ فرو رفتن سوزن ها بر اساس منطقه تحت درمان و شرایط آن، از قبل توسط پزشک تنظیم می گردد.

نحوه عملکرد سوزن های آر اِف

علاوه بر بهبود سطح پوست، آر اِف فرکشنال سوزنی انرژی را در طول سوزن ها ساتع کرده تا پوست را به صورت عمقی نیز تحریک کند. این دستگاه، قرمزی پوست صورت و لک های آن را نیز کاهش می دهد.

آنچه که پس از درمان باید انجام دهید

پس از درمان ممکن است شاهد قرمز شدن پوست یا ورم اندک آن باشید. این وضعیت تنها چند ساعت طول خواهد کشید. پس از چند ساعت می توانید فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.

مراقبت های پس از درمان ساده بوده و شامل استفاده از مرطوب کننده ها و ضدآفتاب ها می باشد. ظرف ۵ یا ۷ روز می توانید از کرم های حاوی رِتینوئید (رتینوئیدها مشتقات ویتامین A هستند که معمولا به صورت داروهای موضعی بعنوان داروی ضدپیری و درمان آکنه استفاده می شوند.) یا محصولات حاوی اسیدهای میوه استفاده کنید. همانند همیشه از نور آفتاب دوری کنید.

تهیه و ترجمه: امید علی چوگانی

زیر نظر دکتر لیلی شاه حسینی

باز انتشار این مطلب تنها با ذکر منبع مجاز است.

تماس با ما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 2 =