مزوتراپی مو چیست و چه تاثیراتی دارد؟

دستگاه ایلایت
دستگاه ایلایت چیست و چه ویژگیهایی دارد؟
۱۶ دی ۱۳۹۵
سابسیژن چیست؟
۱۱ آبان ۱۳۹۶

مزوتراپی مو چیست و چه تاثیراتی دارد؟

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو چیست؟

در مزوتراپی مو مواد مغذی به شکل مایع از قبیل ویتامین ها، عصاره برخی از گیاهان، پروتئین و اسیدهای آمینه در پوست سر تزریق و به طور مستقیم توسط ریشه های مو جذب می گردد.

محلول های متفاوتی توسط لابراتوارهای مختلف جهت استفاده در مزوتراپی مو تولید و عرضه می شوند. موثرترین ترکیبات موجود در محلول های مورد استفاده در مزوتراپی عبارتند از:

۱- ویتامین ها بویژه بیوتین، ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک) و ویتامین ث: این سه ویتامین باعث تقویت و افزایش جریان خون در ریشه موها می گردند.

۲- عصاره گیاهان: چهار گیاه جینسنگ (Ginseng)، جینکوبیلوبا (Ginkgo Biloba)، نخل اره ای (Saw Palmetto) و رزماری (Rosemary) رایج ترین گیاهانی می باشند که در محلول های مصرفی در مزوتراپی به شکل روغن و یا عصاره مورد استفاده قرار می گیرند. مکانیزم اصلی هر ۴ گیاه افزایش خون رسانی به ریشه موهاست. گیاه نخل اره ای ظاهرا باعث کاهش اثرات مخرب هورمون دی هیدروتستسترون (DHT) بر ریشه موها نیز می شود. از این رو مصرف محلول هایی که حاوی این گیاه می باشند برای آقایان مناسب تر است. یکی از دلایل متداول ریزش مو در آقایان افزایش تبدیل هورمون تستسترون به DHT با افزایش سن است.

۳- پروتئین و اسیدهای آمینه: برخی از محلول های مزوتراپی حاوی پروتئین های گیاهی می باشند که از حبوباتی مانند سویا و نخود تهیه می شوند. مو از پروتئینی بنام کراتین ساخته شده است و تزریق این نوع محلول ها باعث تقویت ریشه موها و افزایش ضخامت تارهای مو می گردد. برخی از محلول ها نیز حاوی اسیدهای آمینه از قبیل سیستئین (Cysteine)، تائورین (Taurine) و متیونین (Methionine) می باشند. این اسیدهای آمینه حاوی گوگرد بوده که برای سلامت موها ماده ای ضروری است. امروزه کمبود این ۳ اسیدِ آمینه در بدن بسیاری از افراد بویژه کسانی که با ریزش و نازکی تارهای مو مواجه هستند دیده می شود.

سوالات رایج در خصوص مزوتراپی مو

فکر می کنید کدام محلول مزوتراپی برای شما مناسب است؟

با توجه به علل ریزش مو، حجم و میزان موهای ریخته شده، این پزشک متخصص است که تشخیص می دهد از کدام محلول استفاده نمایید و برای تشخیص علل ریزش مو انجام آزمایشات خون و تست آنالیز مو کمک کننده است.

دوره یا مدت زمان انجام مزوتراپی چقدر است؟

تعداد جلسات و فاصله بین هر جلسه نیز توسط پزشک درمانگر باید تعیین گردد. اما به طور کلی ۱۲ جلسه مزوتراپی و هر هفته یکبار دوره معمول آن است که می توانید هر سال و یا هر چند سال یکبار آنرا تکرار کنید.

چه کسانی می توانند مزوتراپی مو را انجام دهند؟

هر شخصی که دچار ریزش مو و نازکی تارهای مو است و یا آنکه قصد تقویت موهای خود را دارد، می تواند تحت مزوتراپی مو قرار گیرد اما همان طور که اشاره شد برای کسب نتیجه کامل بهتر است ابتدا تحت نظر پزشک با انجام آزمایشات خون و تست های تخصصی علل ریزش مو را ریشه یابی کنید و در کنار انجام مزوتراپی مو، درمان مناسب را انجام دهید. همچنین در مواردی که فرد حساسیت و آلرژی پوستی به مصرف محلول های ضد ریزش مو از قبیل ماینوکسیدیل داشته و یا حوصله مصرف روزانه محلول ها را ندارد، مزوتراپی جایگزین مناسبی است.

آیا می توان در کنار مزوتراپی از محلول های ضد ریزش مو نیز استفاده کرد؟

این مورد بستگی به محلول و ترکیبات آن دارد. اکثر محلول های گیاهی  را می توان در کنار مزوتراپی مصرف کرد اما بهتر است با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

تماس با ما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =